Á.SZ.F.

Általános szerződési feltételek és fontos információk webshopunkkal kapcsolatban.
Ásványkarkötőink és webárúházunk szabályzata és használatának segédlete.
Tájékoztató www.pagodakarkoto.hu weboldal látogatói és felhasználói részére

A jelen
Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Pagoda
Karkötő webáruházat üzemeltető, Moving World Kft. (székhelye: 1133
Budapest, Vág utca 7. 9/50. ; cégjegyzék-száma: 01-09-438118; adószáma:
27875090-2-13 ; email elérhetőség: pagoda@pagodakarkoto.hu, telefonszám: (+36)
70 557 55 57; továbbiakban: „Szolgáltató”) és az általa a Pagoda karkötő
webáruházban (továbbiakban: „webáruház”) nyújtott elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”,
„Vásárló”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A
Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: „Felek”.



1. Bevezető rendelkezések, szolgáltatói adatok, a Felek közötti szerződés
létrejötte




1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi
szolgáltatásra, amely a Moving World Kft. mint Szolgáltató által üzemeltetett
www.pagodakarkoto.hu weboldalon található elektronikus webáruházban, a
webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden
olyan kereskedelmi ügyletre, amely jelen szerződésben meghatározott Felek
között a szerződésben leírt módokon jön létre. Felek a Szolgáltató és a
Vásárló.

A Vásárló vagy fogyasztónak minősülő vásárló (aki a Ptk. szerint szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el a termék
megvásárlásakor), vagy fogyasztónak nem minősülő Vásárló (pl. amennyiben Kft,
Bt., egyéni vállalkozó, őstermelő, stb.) Utóbbi ügyfeleinket termékeinkre nem
illeti meg a kötelező jótállás, sem a termékszavatosság, de megilleti egy év
kellékszavatosság, továbbá a gyártói jótállás.



1.2. A Pagoda karkötő webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott
megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. Az
adatbeviteli hibák a megrendelés leadása során javíthatók.



1.3. A Pagoda karkötő webáruház szolgáltatásait a lenti korlátozással bárki
jogosult igénybe venni, amennyiben a weboldalon érvényesen és sikeresen valós
adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek
ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.



1.4. Csak azok a 16. életévüket betöltött természetes személyek vehetik
igénybe a szolgáltatást, akik a szolgáltató weboldalán arra rendelt
négyzetbe tett pipával elfogadják az ÁSZF-et, hozzájárulnak személyes
adataik kezeléséhez és feldolgozásához, valamint a kézbesítési adataikat
megadták a megrendelés leadásakor.



1.5. A megrendelés leadása még nem eredményezi felek között a szerződés
létrejöttét, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül
módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben
(e-mailben) van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával
magyar nyelven létrejövő szerződésre a magyar jog rendelkezései irányadóak,
az kinyomtatható, lementhető, de szolgáltató azt nem iktatja. Magatartási
kódexnek Szolgáltató nem vetette magát alá.



1.6. A vásárlás elsősorban a magyar Polgári törvénykönyv (2013. évi V.
törvény), az Eker. törvény (2001. évi CVIII. törvény), a 45/2014. (II.26.)
Kormányrendelet vonatkozó rendelkezései szerinti feltételekkel jön létre. A
fogyasztónak minősülő Vásárló és a Szolgáltató között létrejött szerződésre
továbbá a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet és a 373/2021 (VI.30.)
Kormányrendelet rendelkezései is irányadóak.



1.7. A webshop működésével, a megrendelési és szállítási folyamatokkal vagy a
termékekkel kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alább megadott
elérhetőségeinken rendelkezésre állunk. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a www.pagodakarkoto.hu
oldalon.



1.8.A Szolgáltatás igénybevételére jelen ÁSZF rendelkezései az
irányadóak. Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et indokolt esetben módosítani,
de a már megkötött szerződést a módosítás nem érinti.



1.9. A Pagoda karkötő webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi
tevékenységet a Moving World Kft. végzi. Az üzemeltető elérhetőségei:

Székhely: 1133 Budapest, Vág utca 7. 9/50.

Telefonszám: (+36) 70 557 5557

Telephely: 2092 Budakeszi, Geinc utca 24.

Levelezési cím: 2092 Budakeszi, Geinc utca 24. / Moving World Kft.

Adószáma: 27875090-2-13

Cégjegyzékszáma: 01-09-438118

Működési engedély száma:

Online elérhetősége: pagoda@pagodakarkoto.hu

1.10.
Tárhelyszolgáltató adatai:

Shopify International Limited

Székhelye: 2nd Floor, 1-2 Victoria Buildings
Haddington Road Dublin 4, D04 XN32, Ireland

Adószáma: IE3347697KH

Online elérhetőség: support@shopify.com

1.11 A Pagoda
karkötő ügyfélszolgálata elérhetőségei az alábbiak:

Ügyfélszolgálat címe: 2092 Budakeszi, Gerinc utca 24.

Ügyfélszolgálat nyitva tartása: hétfőtől péntekig 10.00-15.00 között

Telefonszám: (+36) 70 557 5557

E-mail: pagoda@pagodakarkoto.hu

2.
Regisztráció, vásárlói profil




2.1 A Pagoda karkötő webshopban a vásárláshoz nem kötelező a regisztráció, a
vásárlás folyamata regisztráció nélkül is elkezdhető és lefolytatható. Azonban
minden látogatónak, felhasználónak lehetősége van előzetesen regisztrálni és
saját profil, saját vásárlói fiók létrehozásával megkönnyíteni a vásárlási
folyamatot. A regisztrációt követően a vásárlói profil lehetőséget ad egyéb kényelmi
funkcióinak, illetve többek között a későbbi vásárlásoknál nem kell újfent a
különböző szükséges adatokat újra megadni.



2.2 A regisztráció vagy a rendelés leadásának lépései között kerülhet sor a
kötelezően elfogadandó Általános Szerződési Feltételek és az Adatvédelmi
Tájékoztatóban leírt adat adatkezelési elvek elfogadására.

Rendelés közben a vásárlási folyamatban meg kell adni a vásárlói profilhoz
szükséges jelszót és a megfelelő checkbox bepipálásával egyértelműen jelezni
kell, hogy egyben regisztrációt is igényel a vásárló.



2.3 A regisztráció/rendelés elküldése után a rendszer a megadott email
címre egy információs e-mailt fog küldeni, amiben a regisztráció/rendelés
lényeges adatai érhetőek el.



2.5 Elfelejtett jelszó esetén  a "BELÉPÉS" linken található
aloldal "Regisztrált vásárló vagy?" blokkban az “Elfelejtettem a
jelszavamat” linkre kattintva lehetséges új jelszót igényelni. Itt meg kell
adni a regisztrációkor használt e-mail címet és az új jelszót, majd a rendszer
haladéktalanul megküldi az új profiladatok aktiválásához szükséges e-mailt a
megadott e-mail címre, amivel ezt követően az aktiváció után már be lehet
jelentkezni a webáruházba.



2.6 A felhasználó fiókjának és adatainak törlését felhasználói fiókjában, az
“ADATAIM” menüpontban a "PROFIL TÖRLÉSE" gombra való kattintással
lehet kezdeményezni. A törlés megerősítését követően a webáruház rendszere a
vonatkozó adatokat, a felhasználó profiljában található személyes és egyéb adatokat
azonnal, véglegesen és visszavonhatatlanul törölni fogja a webáruház
rendszeréből.



2.7 A felhasználói adatok törlésével párhuzamosan a felhasználó megadott e-mail
címére az adatok és a fiók törléséről egy értesítést küld a cég.



3. A megrendelés, a termékek, a vásárlás folyamata



3.1 A Pagoda karkötő webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben
megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok,
információk, a termék ára, a termék elérhetősége, készletadata, a döntéshez
szükséges paraméterek és a termék fotója is. A kiválasztott termékek mellett
található “HOZZÁADÁS A KOSÁRHOZ” gombra, vagy a kosár piktogramra kattintva a
kiválasztott terméket a kívánt mennyiségben a webáruház virtuális kosarába
lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el. A honlapon
feltüntetett árak bruttó árak, magyar forintban értendők és az ÁFA-t, tartalmazzák.

3.2 A
kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a jobb felső sarokban
található kosárra kattintva érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma,
illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek. A kosár termékeinek
megrendeléséhez a „PÉNZTÁR” gombot megnyomva juthatunk el, ahol először a
kontakt adatokat, a szállítási címadatokat, fizetési/számlázási adatokat lehet
beállítani.



3.3 A fizetés és kiszállítás kiválasztásakor a vevő megadja, hogy milyen
módon kíván az adott termékhez hozzájutni és milyen módon kívánja a vételárat
kiegyenlíteni. Itt van lehetőség a megjegyzés ablakban további információkat,
kiegészítéseket, kéréseket (pl. kit milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor
tudja a vevő átvenni a terméket, stb.) mellékelni a megrendeléshez. Az adatok
természetesen módosíthatóak, az esetleges gépelési hibák a megfelelő mezőre
kattintással javíthatóak.

Ha mindent rendben találunk, a megrendelés jóváhagyásához a „RENDELÉS LEADÁSA”
gombbal juthatunk, amelyre kattintva lezárható a megrendelés.



3.4 Amennyiben a termék kosárba rakását követően a vásárlási folyamat közben a
megvásárolni kívánt termék elfogyna a készletből, a rendszer figyelmeztetést
küld, hogy a termék nincs már készleten, nem vásárolható meg.

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy az aktuális raktárkészlet változhat, így a
honlapon megadott készletinformációk Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére
is csak tájékoztató jellegűek. A termék, amit megrendelnek vevőink nagy
valószínűséggel készleten van, de nem tudjuk garantálni, hogy valóban megvásárolható.
Minden esetben visszajelzést kap a Vásárló, hogy a megrendelt terméket a Szolgáltató
le tudja-e szállítani.

3.5 Regisztráció
nélkül vásárló ügyfelek esetén a fizetési folyamat megkezdésekor,
illetve a fizetési és szállítási adatok kitöltését követően a " RENDELÉS
LEADÁSA " gomb lenyomásával az Ügyfél elfogadja a megismert szállítási és
fizetési feltételeket, az Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi
tájékoztatóban foglaltakat és megrendeli az interneten keresztül kiválasztott
terméket.



3.6. Nyilvánvalóan téves - pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy
becsült piaci árától jelentősen eltérő ár közzététele esetén – így pl. esetleg
rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár
estén - a Szolgáltató természetesen nem köteles a terméket ezen a hibás áron
szállítani, de felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek
ismeretében az Ügyfél elállhat a megrendeléstől.

3.7. A Pagoda
karkötő webáruház elkötelezett a környezeti terhelés minimalizálása,
csökkentése irányában és ezen célból minden megtesz a felesleges csomagolóanyag
felhasználás elkerülése érdekében is. Ezen környezettudatossági szempontok
mentén több termék egyidejű vásárlása esetén a termékeket egy csomagolásban,
jellemzően egy papírdobozban szállítjuk vásárlóinknak.

3.8. Az
árak a készlet erejéig érvényesek. A webshopon található darabszámok,
készletadatok folyamatosan aktualizáltak, de előfordulhat, hogy a webshop
jellegéből következően - szinkronizálásában estetlegesen pár perces
lemaradás történik, így az adott termék készletadata rövid időre nem
valós adatot mutat. Ilyen értelemben a webshopon lévő darabszámok
tájékoztató jellegűek, a pontos készletről, a készlet várható
alakulásáról pontos tájékoztatást telefonon a webáruház
ügyfélszolgálata tud adni. Készletszinkronizálási problémából
adódóan nem teljesíthető megrendelések esetén az ügyfélszolgálat 48
órán belül tájékoztatja a vásárlót a megrendelés törléséről, a
termék várható újbóli beérkezéséről, hasonló készleten lévő
termékek kínálatáról és az esetleges előre fizetés visszatérítéséről.

3.9. A
megrendelés megtörténtét követően a webáruház a vevő e-mail címére
egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes
adataiva (amely visszaigazoló e-mail) amennyiben nem érkezik meg 24
órán beül az ügyfél e-mail címére, akkor az ügyfél mentesül mindennemű
kötelezettsége alól.

3.10. A
rendelés leadása a „RENDELÉS LEADÁSA” gombra kattintással történik, mely a
vásárló részére fizetési kötelezettséggel jár.

Ügyfélszolgálatunk munkatársai a pagoda@pagodakarkoto.hu címen, illetve
munkaidőben a (06) 70 557 5557-es telefonszámon készséggel állnak
vásárlóink segítségére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.

4. Fizetési
módok és fizetési feltételek




4.1 A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére - külföldre történő
szállítás kivételével (Lásd. az ÁSZF 18. pontját) - öt lehetőség
kínálkozik a webáruházban:

- kiszállítás,
csomagpontos átvétel esetén előre fizetés bankkártyával akár Simple Pay
alkalmazáson keresztül;

- kiszállítás, csomagpontos átvétel esetén előre utalás banki átutalással,
banki befizetéssel;

- kiszállítás, csomagpontos átvétel esetén utánvéttel történő fizetéssel;



4.2 Banki átutalás esetén vevőink a megrendelt termékek árát banki átutalással,
internetes banki átutalással is kifizethetik webáruházunk számára. A
fizetendő összeget a megrendelést követően kérjük bankszámlaszámunkra: 10700598-73573681-51100005 átutalni, Iban: HU18107005987357368151100005 ​ Swift: CIBHHUHB. Az összeg beérkezését
követően a futárszolgálat szállítja ki a termékeket vevőinknek vagy a
kiválasztott csomagpontra.

Az átutaláshoz szükséges adatokat (megrendelés száma, számlaszám, megrendelt
termék adatok) a megrendelés webáruházban történő lezárását követően
automatikusan elküldött e-mail visszaigazolás részletesen tartalmazza.

4.3.
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy a megrendelt termék csomagolása és
kiszállítása csak a megrendelt termék(ek) ellenértékének bankszámlánkra
történő beérkezését követően kezdődik el. A másnapi kiszállítás csak abban az
esetben valósulhat meg, ha a pénzösszeg adott munkanap 13:00 óráig
beérkezik bankszámlánkra.

Az átutalásra a megrendelés leadását követően maximum 4 munkanap áll
rendelkezésre, a megrendelt terméket maximum két munkanapra tudjuk
"félretenni" a megrendelő számára,  a második munkanap elteltét
követően nem tudjuk garantálni a megrendelt termék elérhetőségét és
kiszállítását.



4.4. Bankkártyás fizetés esetén vevőink a megrendelt termékek árát bankkártyás
fizetéssel, előre fizetéssel is kifizethetik webáruházunk számára. A Pagoda
karkötő webáruházban a Simple Pay fizetési megoldása áll rendelkezésre a
vásárlók számára a bankkártyás fizetések lebonyolítására, amellyel könnyedén és
biztonságosan megtörténhet a bankkártyás fizetés.



4.5 A Pagoda karkötő webáruházban a SimplePay, az OTP Mobil Kft. által
üzemeltetett fizetési rendszer működik, ahol ezt a fizetési módot választva a
vevő automatikusan átkerül a SimplePay fizetési oldalára. A fizetési oldalon a
kártyaadatok megadásával elindul a tranzakció. A fizetés eredményéről a
rendszer tájékoztatja a vásárlót, a kártyatulajdonost, majd a vásárló
visszairányításra kerül a webáruház oldalára.

A vásárló elfogadja, hogy a Moving World Kft. (Székhely: 1133 Budapest, Vág
u.7 9/50.) adatkezelő által a https://www.pagodakarkoto.hu felhasználói adatbázisában tárolt
alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint
adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi:
[kifizetés azonosító száma, vásárló email címe, vásárolt termékek adatai] Az adatfeldolgozó
által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay
Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff



4.6 A sikeres fizetést követően az összeg beérkezését követően a futárszolgálat
szállítja ki a termékeket vevőinknek vagy a termék átvehető a csomagponton.



4.7 Utánvéttel történő fizetés esetén a megrendelést követően a
házhozszállításkor a helyszínen a futárnak készpénzben, vagy bankkártyával, a
csomagponton a termék átvételét megelőzően bankkártyával szükséges kiegyenlíteni
a termék/megrendelés árát.

5. Házhoz szállítás,
a termék kiszállítása Csomag pontra




5.1 A megrendelés beérkeztét követően a Pagoda karkötő webáruház visszaigazolást
küld a rendelésrõl a megrendelő és a termék adataival. Kérjük pontosan
adja meg elérhetőségét! Amennyiben megrendeléssel kapcsolatban kérdésünk
merülne fel (szállítási cím, méret stb.) munkatársunk felveszi a vásárlóval a
kapcsolatot egyeztetés céljából. Abban az esetben, ha időközben valamilyen
oknál fogva a megrendelt termék elfogyna, haladéktalanul, de legkésőbb 72
órán belül értesítjük vásárlónkat.



5.2 A megrendelt termék(ek) átvételére házhozszállítás esetén futárcéggel
történő kiszállítás keretében van lehetőség.

A belföldön
történő szállítás futárszolgálattal általában 1-2 munkanap alatt történik,
amennyiben a megrendelés 14 óráig leadásra kerül. A pénteken 15 óráig
leadott rendelés hétfőn, illetve a következő munkanapon, a szombat,
vasárnap illetve munkaszüneti napon leadott rendelés kedden, illetve a
következő második munkanapon kerülhet kiszállításra. Nagyobb akciók, előre nem
látható nagyobb megrendelés forgalom, illetve a kiszállítási folyamatban
esetlegesen felmerülő VIS MAJOR helyzetek esetében a kiszállítás időtartama
megnőhet, amiről a webáruház ügyfélszolgálata tud információval szolgálni.



5.3 A megrendelt termékek belföldi kiszállítását/házhoz szállítását a Pagoda
karkötő webáruház üzemeltetője a Moving World Kft. megbízásából a
GLS, FoxPost és a Packeta végzi. 

A belföldön történő kézbesítés munkaidőben, jellemzően 8 és 17 óra között
történik, ezért szállítási címként mindenképpen olyan címet adj meg, ahol
napközben tartózkodik az, aki átveszi majd a csomagot (például munkahely).
A rendelés során a Megjegyzés rovatba írhatsz minden olyan információt, ami a
szállításnál fontos lehet. Például, ha valaki más veszi át a csomagot,
mindenképpen add meg az illető személy nevét és elérhetőségét. Nehezen
megtalálható munkahely esetén érdemes pontosan megadni az emelet- és
ajtószámot, illetve rövid útbaigazítást adni, amely alapján a futár könnyebben
odatalál. Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, igyekszik lehetősége
szerint telefonon egyeztetni, ha ez nem lehetséges, értesítést hagy. A futár a
rákövetkező napon újra megkísérli a belföldi kiszállítást, ám ha ez másodszorra
sem sikerül, értesítést küldd webáruházunknak az adott futárszolgálat, amely
kapcsán felkeresünk telefonon/emailben, hogy igényt tartasz rendelésedre vagy
sem.

Amennyiben nem veszed át a belföldi kiszállítást követő 5 munkanapon belül kiszállítással
megrendelt csomagodat, úgy azt át nem vett csomagnak tekintjük és visszakerül a
Pagoda karkötő webáruház üzemeltetőjéhez. Csomagpontok esetében átlagosan 2-4
munkanapot tárolják az automaták a megrendeléseket, kiemelt időszakokban
természetesen ez változhat, rövidülhet.



5.5 A webáruházban megvásárolható termékeinket védőcsomagolásban szállítjuk ki
belföldön megrendelőink számára, illetve a rendeléskor kiválasztott
ékszertartóban.



5.7 Belföldön a három futárszolgálat adta lehetőség, országszerte több ezer
átvételi ponton biztosít, a kényelmes és gondtalan csomagátvételt tekintve.



5.8 Jelenleg a csomagautomaták a nap 24 órájában, országszerte hozzáférhetőek.
Az átvétel miatt nem kell kitérőt tenned, hiszen a Csomagautomaták többségét
bevásárlóközpontok parkolóiban, forgalmas helyeken helyezték el, ahol
egyébként is megfordulsz. A rendelésed bármikor egyszerűen és gyorsan
átveheted.

A csomag érkezéséről SMS-ben kapsz értesítést, ezt követően küldeményed 2-3
munkanapig tárolják az automatában. Csomagod egyszerűen, az SMS-ben
kapott azonosító és a telefonszám megadásával veheted ki az automatából. A
határidő lejártát követően a csomagot megőrzésre beszállítják valamely közeli
központba, amelyről újabb SMS-t kapsz.

FONTOS: ügyelj arra, hogy a telefonszámod pontosan add meg, mert hiba esetén
nem tudnak SMS-t küldeni és nem kapod meg a csomagot.

5.9
Kiszállításnál, Csomagpontra rendelésnél többszöri át nem vett termékcsomag vásárlását
követően a webáruház üzemeltetője az ügyfél által igénybe vehető fizetési
módokat az előre utalásra és a bankkártyás fizetésre korlátozhatja.



5.10 Kérjük, hogy a csomagot kézbesítéskor a futár előtt, illetve a
csomagponton lehetőséged szerint vizsgáld meg, és esetlegesen a termékeken
észlelt sérülés (hiány) esetén kérd jegyzőkönyv felvételét és ne
vedd át a csomagot. Az utólagos, jegyzőkönyv nélküli sérült csomagra
vonatkozó reklamáció intézése igen körülményes. Ha a csomagoláson, vagy a
tartalomban rendellenességet tapasztalsz, kérünk azonnal vedd fel a
kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (36) 70 557 55 57

 

5.11 A szállítást végző futárcégek honlapjai:

https://gls-group.com/HU/hu

https://foxpost.hu/

https://www.packeta.hu/



5.12 Szállítással kapcsolatos kérdések esetén a pagoda@pagodakarkoto.hu e-mail
címen vagy a

(+36) 70 557 55 57 telefonszámon a webáruház üzemeltetőjének kollégájához lehet
fordulni munkaidőben.

8. Pagoda
karkötő ajándékutalvány

8.1. A Pagoda
karkötő webáruházban lehetőség van többféle értékben ajándékutalványt
vásárolni, aminek segítségével a megajándékozott a Pagoda karkötő webáruházban
tud fizetni a kiválasztott termékekért a kártya értékének mértékéig. Az
ajándékutalvánnyal a webáruházban található minden termék kifizethető, illetve csak
és kizárólagosan a Pagoda karkötő webáruházban használható fel.

8.2. A Pagoda
karkötő ajándékutalvány a megvásárlástól számított 12 hónapig érvényes, azaz vásárlástól
számított 12 hónapon belül használható fel. Nagyon fontos, hogy az érvényességi
időszakon túl az ajándékkártya már nem használható fel, így kérjük ezt vedd
figyelembe.

8.3. Az
ajándékutalvány a megvásárlását követően nem váltható vissza, illetve csak egy
összegben váltható be, kisebb összegű termék vásárlásakor az érték különbözetet
nem térítjük vissza, nem számítjuk be későbbi vásárlásnál. Egy vásárlás
esetében egyszerre több ajándékkártya használható fel. Az elveszett, vagy
ellopott kártyákért a Pagoda karkötő webáruház nem vállal felelősséget!

8.4. A Pagoda
karkötő webáruházban az ajándékkártya megvásárlásánál lehetőség van nevesített
és “anonim” ajándékkártyát vásárolni a kártyára felkerülő megajándékozott nevét
megadni. Amennyiben a megajándékozott nevét a vásárló megadja vásárláskor, úgy
a megajándékozott neve automatikusan felkerül az ajándékkártyára. Az
ajándékkártya kiküldését követően nincs lehetőség a kártyán a megajándékozott
nevét javítani, vagy kicserélni. Mivel az ajándékkártya azonosítása a
fizetéskor a nem a ráírt ajándékozotti név szerint történik, ezért azt más is
beválthatja, akinek a kártya jogszerűen a birtokában van.

8.5. A Pagoda
karkötő webáruházban kétféle ajándékkártya megvásárlására nyílik lehetőség.

kinyomtatható, e-mailben
elküldött pdf alapú ajándékkártya

papír alapú, nyomtatott
ajándékkártya



A pdf alapú ajándékkártya kifizetésére csak bankkártyás fizetési móddal van
lehetőség és a kifizetést követően azonnal postázásra kerül a vásárló e-mail
fiókjába. Papír alapú ajándékkártya kifizetésére bankkártyás, átutalásos, és
utánvétes fizetés is igénybe vehető és futárral történő kézbesítéssel, vagy
postaponton illetve üzletünkben történő átvétellel kerülhet a vásárló
birtokába.

Ajándékkártya
megvásárlásakor az ajándékkártya árának kifizetésére a részletfizetés fizetési
mód sem a pdf alapú, sem a nyomtatott ajándékkártya esetében nem vehető
igénybe.

8.6. A Pagoda
karkötő ajándékkártyával a fizetés a kártyaszám megadásával történhet, amit a
megrendelés folyamatában a kosárnál a "Kártyaszám" mezőben kell
begépelni, majd megnyomni a "Beváltom" gombot.

10. Az
elállás joga, az elállás részletei




10.1 Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása illetve átvétele után el
kíván állni a vásárlástól, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon
belül, indoklás nélkül megteheti. Ennek módjáról a A fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú
kormányrendelet rendelkezik.



10.2 Az Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a
megrendelt árut átvette, illetve a fogyasztó az elállási jogát a szerződés
megkötése napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Több termék adásvétele esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő
időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének
napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az ügyfél
az elállás jogát.



Természetesen az ügyfél a szerződéskötést követően a termék
megvásárlásától a termék kiszállítása, a termék átvétele előtt is bármikor
elállhat, ez irányú szándékát írásban, e-mailben ( pagoda@pagodakarkoto.hu ) vagy
levélben ( Moving World Kft., 1133 Budapest, Vág utca 7. 9/50.) jelezheti a
szolgáltató, az üzemeltető felé az elállási szándék egyértelmű
kinyilvánításával és a megrendelés illetve a megrendelő azonosítását lehetővé
tevő információk megadásával.

Részletfizetéssel
történő vásárlás esetén, amennyiben a vásárlás ellenértékének teljes
kiegyenlítése még nem történt meg, a megrendeléstől elállni elállni csak az
adott megrendelésben szereplő összes termék tekintetében, egyben lehetséges.



10.3 Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli
elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon
belül postán vagy elektronikus levél formájában megküldeni a
szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon
belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház
számára.



10.4  Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az
alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:

Elállási nyilatkozatminta



Címzett: Moving World Kft. Kft, 1133 Budapest, Vág utca 7.9/50., Email: pagoda@pagodakarkoto.hu

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek
adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
tekintetében:

[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás
megjelölése ]

Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő
adat megadandó ]

A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]

A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]

A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén
aláírandó ]

Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]

10.5 Az
ügyfél elállása esetén a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az
elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti
a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget,
ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

Ha az ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben leírtaknak megfelelően eláll a
szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás
közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve
a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére
meghatalmazott személynek átadni.

10.6 A
szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból
következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza
nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte;
a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A visszatérítés során a szolgáltató, a webáruház az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az
Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítési
mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminemű többletköltség nem terheli.



10.7 Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az
ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
Amennyiben a Vevő az elállási jogát gyakorolja, köteles visszaszolgáltatni
minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt. Ha a Vevő a
visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére
átadott tételt, az Eladó jogfenntartással él, hogy a hiányzó
tételekért díjat számítson fel a Vevőnek.

10.8 Elállás
esetén a Fogyasztót, az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a
közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e
költség viselését. A visszaszállítás során a kárveszély a Vevőt terheli,
ezért javasoljuk a termék biztonságos csomagolását, amire legcélszerűbb
a gyári csomagolás.

10.9 A
fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért
felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból
adódó és  a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő
kárainak megtérítését.



10.10 Kivételek az indokolás nélküli, 14 napon belül gyakorolható elállás alól:
A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban
az alábbi esetekben:

a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve
díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható

b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak

10.11
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a fent hivatkozott b) alpont miatt a
fogyasztó (ügyfél) által megadott összegben és megadott névre kiállított
Ajándékkártyára vonatkozóan létrejött szerződés kapcsán sem illeti meg az
ügyfelet az indokolás nélküli elállási jog.

10.12
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy amennyiben promóciós, akciós termék szettet -
a.) egy, vagy több termék vásárlása mellett egy további termék kedvezménnyel
vásárolható, b.) egy, vagy több termék vásárlása mellett egy további
termék ingyenesen választható, c.) egy, vagy több termék vásárlása mellett
egy konkrét ajándék termék választható -  vásárol, akkor az ilyen
vásárlások egy szett megvásárlásának minősülnek és (indokolási kötelezettség
nélkül, 14 napon belül) elállni is csak a komplett (kettő, vagy három termékből
álló) szett megvásárlásától lehetséges. Kérjük, ennek figyelembe vételével
éljen a vásárló az ilyen kedvezményes vásárlásokkal.

10.13. A
Ptk. valamennyi polgári jogi jogviszonyban megköveteli a szerződő felektől,
hogy tisztességesen, vagyis jóhiszeműen és együttműködően járjanak el, továbbá
kifejezetten tiltja a joggal való visszaélést.

Utóbbi tilalom a fogyasztónak minősülő vásárlónak az online vásárlásakor
biztosított 14 napon belül gyakorolható, indokolás nélküli elállási jogát
illetően is fennáll. Ebből adódóan fenntartjuk a jogot, hogy felfüggesszük vagy
töröljük azon fogyasztó vevő profilját (vásárlói fiókját) és bejövő
megrendelésének teljesítését elutasítsuk, amikor sajnálatosan olyan esetkör áll
fenn, amikor is egy-egy fogyasztó vásárló rendszert csinál abból, hogy
számtalanszor megrendel webáruházunkból termékeket, majd rendre eláll a
vásárlásaitól.

11.
Elégedettségi cseregarancia és termékcsere

12.1 A Pagodakarkötők
webáruház partnerei komplex kiszolgálása és a vásárlói elégedettség biztosítása
céljából elégedettségi cseregarancia szolgáltatást (ami nem keverendő össze a
fogyasztót 14 napon belül, indokolás nélkül megillető ún. elállási joggal ) nyújt,
a belföldre történő kiszállítással járó vásárlást követően, a termék
átvételétől számított 14 napon belül minden vásárlója számára. (Külföldre
történő termék-kiszállítás esetében ezt a szolgáltatást nem tudjuk vevőinknek
biztosítani.)

12.2 Nem
megfelelő méretű karkötő, megvásárlását követően minden vásárlónak a termék
átvételétől számított 14 napon belül van meg a lehetősége, hogy a nem megfelelő
méretű terméket ugyanazon termék más méretére cserélje, amennyiben az a
webáruházban rendelkezésre áll, készleten megtalálható. A nem megfelelő méretű
termékek cseréje mind az alapáras, mind az akciós áron, mind a különféle
promóciók keretében megvásárolt termékek esetében, amennyiben a termék alap ára
nem függ a termék méretétől, értékkülönbözet egyeztetés nélkül vehető igénybe,
egyéb esetben a csere az érték különbözet megfizetésével történik.

A nem
megfelelő méretű termék cseréje esetén 2.500 Ft szállítási díjat számítunk
fel. Ezen cserénél is, a termék átvételétől számított 14 napig vehető
igénybe a cseregarancia szolgáltatásunk, ezt követően a termék cserét nem
tudjuk biztosítani.

12.3 Egyéb
tetszőleges okból - stílus, szín, formavilág, nem az elképzelt megjelenés, stb.
- is igénybe vehető a Pagodakarkötők elégedettségi cseregaranciája, a termék
megvásárlását követően, a termék átvételétől számított 14 napon belül. Ezen
cserével, cseregaranciával a termék átvételétől számított 14 napig élhet a
vásárló, ezt követően a termék cserét a webáruház nem tudja biztosítani.

Az egyéb
tetszőleges okból történő termék csere, az elégedettségi cseregarancia
igénybevétele egy másik, a webáruházban elérhető termékre értékkülönbözet
egyeztetéssel, a választott szállítási költség megfizetése mellett történik. A
cseregarancia keretében az értékkülönbözet egyeztetés és az esetleges
különbözet elszámolása a cseretermék aktuális, a webáruházban feltüntetett ára
alapján történik..

12.5 Az
elégedettségi cseregarancia szolgáltatás igénybevételekor a termék cseréje
esetén a cseretermék értéke nem lehet kisebb a cserélendő termék értékénél, a
cserénél pénzvisszafizetésre nincs lehetőség! A Pagoda karkötő az elégedettségi
csere szolgáltatáson belül az értékkülönbözet egyeztetésből adódóan a pénz
visszatérítést kizárja.

12.6. Az
elégedettségi cseregarancia szolgáltatás igénybevétele egy megvásárolt termék
ugyanazon termékre, vagy méretválasztékos termék esetén ugyanazon termék
ugyanazon méretére történő cseréjéhez nem vehető igénybe.

Az
elégedettségi cseregarancia szolgáltatás igénybevétele esetén a csere termékek
esetleges aktuális promóciós kedvezményei, esetleges kapcsolódó termék ajándékai
a cserénél nem vehetők igénybe.

12.7 A
megvásárlást követően csere garancia szolgáltatás igénybevétele esetén a
szolgáltatás igénylését a

+36 70 557 5557-es telefonszámon lehet kezdeményezni.

Fontos, hogy
a szolgáltatás igénylésekor a vásárló megadja

a.) a megrendelés azonosítóját (a megrendelés
azonosítója a vásárlást igazoló számlán, vagy a profilban a megrendelések
között található meg)

b.) cserélendő termék webshopban feltüntetett megnevezését 

c.) új termék webshopban feltüntetett megnevezését

Cserélni
csak a raktáron lévő készletre tudunk, ezért kérjük ellenőrizd hogy a csere
termék megtalálható-e a raktárkészletben.

13. Garancia
( avagy jótállás ) és kellékszavatosság

13.1. A
jótállás (más néven „garancia”) két fajtája az ún. szerződéses ( avagy gyártói )
és az ún. kötelező ( jogszabályon alapuló ). A szerződéses ( gyártói ) jótállás
időtartama a kötelező jótállásnál kedvezőbb is lehet. A Szolgáltatót minden
terméke kapcsán terheli a Polgári törvénykönyv szerinti
kellékszavatossági felelősség (kettő év), de egyes termékei kapcsán –
így a tízezer Ft vételár feletti ékszerekre, órákra – vonatkozóan
ettől függetlenül még ún. kötelező jótállás is jár a fogyasztónak: A
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a 2024. május 08. napjától hatályos
irányadó IM rendelet alapján eladási értékhatártól és a vásárlás dátumától
függően 1, 2 vagy 3 évre ún. kötelező jótállási kötelezettség is
terheli a Szolgáltatót.

A kötelező
jótállás időtartama a 2024. május 08. napjától megkötött fogyasztói adásvételi
szerződéseknél:

a) 10 000 forintot elérő, de a 250 000 forintot meg
nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők
elmulasztása jogvesztéssel jár.

Jövőbeli
esetleges reklamációkor kérjük kedves Vásárlóinkat, figyeljenek arra, hogy a
2024. május 07-ig megvásárolt ékszerekre és órákra egy év a kötelező jótállás
határideje, ha azok vételára elérte a 10 ezer forintot, de nem haladta meg a
100 ezer forintot.

13.2.A
kötelező jótállás időtartama 2024. május 08. napjától történő vásárláskor 10
ezer forintot elérő, de a 250 ezer forintot meg nem haladó eladási ár esetében
kettő év, a 250 ezer forint eladási ár felett pedig három év. A kötelező
jótállási határidő – a fenti eladási árak függvényében - a termék fogyasztó
részére való átadásától számított 2, illetve 3 év (jogvesztő határidő), azzal
azonban, hogy a termék garanciális kijavítása esetén azonban a jótállás
időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel,
amely alatt a fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem tudta
használni.

13.3 A
jótállás időtartama ( garancia ) alatt a felelősség alól csak akkor
mentesül a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a vásárlás
időpontját követően keletkezett (amikor a meghibásodás jellemzően a
termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza). A kötelező
jótállás időtartama az irányadó jogszabályok szerint:

a 2024. május 07-ig megvásárolt
kötelező jótállásos termékekre (órák, ékszerek) egy év, amennyiben azok
eladási ára 10 ezer Ft és 100 ezer Ft közötti, de kettő év, amennyiben 100
ezer forintnál drágább a termék és nem haladja meg a 250 ezer forintot,
míg 3 év, amennyiben 250.000 Ft feletti a fogyasztó által fizetett
vételára

a 2024. május 08. napjától
megvásárolt kötelező jótállásos termékekre (órák, ékszerek) kettő év,
amennyiben azok eladási ára 10 ezer forinttól 250 ezer forintig terjed,
továbbá 250 ezer Ft feletti eladási ár esetében három év.

 

13.4 A
kelékszavatosság, illetőleg a jótállás is a Szolgálgatónál
érvényesíthető, és előfeltétel, hogy a terméket a vásárló a
Szolgáltatótól vegye ( vásárolja meg) . Kérjük ezért is vásárlóinkat,
őrizzék meg a számlát   ( nyugtát,
bizonylatot ). A szakszerű használatra, karbantartásra vonatkozó
előírások betartása mind a kellékszavatosság, mind a garancia, mind a
teremékszavatosság érvényesíthetőségének előfeltétele. A
kellékszavatosság és az esetleges jótállás időtartama ( a jótállási
idő ) is a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél
részére történő átadásával kezdődik.

13.5. Nem
tartozik sem kellékszavatosság, sem jótállás alá a hiba (de
termékszavatosság hatálya alá sem), ha a hiba oka a termék Ügyfél
részére való átadását követően lépett fel. Ekként: Nem tartozik
jótállás vagy szavatosság alá a hiba, ha a hibát a használati-kezelési
útmutató szándékos vagy akár gondatlan be nem tartása, figyelmen kívül
hagyásával, avagy rendeltetésellenes/szakszerűtlen használattal, helytelen
tárolással, rongálással okozták, vagy elemi kár, természeti csapás, egyéb
fizikai, kémiai behatás (sós, klóros, gyógyvizes érintkezés) miatt
következett be a meghibásodás. „Elszakadás” és „elhagyás, elveszítés” esetében
sem vállalunk se jótállást, se szavatosságot, hiszen azok oka nem áll fenn vásárláskor.

Megszűnik a szavatossági és a garanciális kötelezettség, ha a hiba oka:
rendeltetésellenes használat, szakszerűtlen kezelés, tárolás, erőszakos
külső behatás, idegen ill. szakszerűtlen beavatkozás, továbbá a kopó
alkatrészek (szíj, csat, zár) rendeltetésszerű használatából eredő természetes
elhasználódás illetve kopás. Külső fizikai behatás miatti karcolódás esetén,
illetve üvegtörés, nem vízálló óra beázásáért Szolgáltató szintén nem
felel. A 10.000 Ft vételár alatti tartozékokra, alkotórészekre jótállás (se
kötelező, se gyártói) nem vonatkozik.

13.7.
Jótállás ( és kellékszavatosság ) keretébe tartozó hiba esetén a
vásárló:

Elsősorban – választása
szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak
a másik igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a
jótállási igény teljesítésével a vásárlónak okozott
érdeksérelmet.

Ha a Szolgáltató a
kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének
megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud
eleget tenni, vagy ha a vásárlónak a kijavításhoz vagy a
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a vásárló – választása
szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, vagy
elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs
helye.

 

13.8. Ha a
vásárló a kötelező jótállással értékesített termék meghibásodása miatt a
vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít
csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy
a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

13.9. A
kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a vásárló
által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn
belül, a vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak
törekednie kell arra, hogy kötelező jótállással értékesített terméknek a
kijavítását vagy kicserélését legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
és ha a kijavítási igény közlésétől számított 30 napon belül a javítás nem történik
meg, további 8 napon belül cserére vagy annak lehetetlensége esetén a vételár
visszatérítésére jogosult a fogyasztó. Amennyiben kötelező jótállásos terméknél
a tizenöt napot várhatóan meghaladja a kijavítás, vagy a csere, a Szolgáltató
tájékoztatni köteles a fogyasztót a kijavítás vagy a csere várható
időtartamáról. A kijavítás során csak új alkatrész kerülhet beépítésre, ill. ha
a vállalkozás megállapítja, hogy a kötelező jótállásos termék nem javítható,
úgy 8 napon belül cserére vagy vételár visszatérítésre jogosult a fogyasztó.
Ugyanezekre jogosult, ha három alkalommal történt kijavítást követően ismét
meghibásodik a kötelező jótállásos termék. A kötelező jótállási kötelezettség
teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek
– ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket – a
vállalkozást terhelik. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész
kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási
időnek az a része, amely alatt a vásárló a terméket nem tudja
rendeltetésszerűen használni.

13.10. A
jótállási kötelezettség (és a kellékszavatossági kötelezettség)
teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

13.11. A
Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben
mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Kellékszavatosság keretében 2022. január elsejétől történt vásárlások
kapcsán a vásárlón van a bizonyítás terhe, kivéve az első egy évben:
fogyasztó és vállalkozás közti szerződés esetén az ellenkező
bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven
belül felismert (gyári) hiba már a teljesítéskor is megvolt, kivéve, ha e
vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével (pl. külső fizikai
erőbehatás, vegyszer okozta felmaródás, stb.) összeegyeztethetetlen. A 2022.
január elseje előtti vásárlásoknál a fogyasztó javára nem egy év, hanem hat
hónapos vélelem vonatkozik a kellékszavatossági jogok érvényesítésekor.

13.12. A
vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és
jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen
korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a
kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó pontokban
meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

13.13. A
jótállás nem érinti a vásárló jogszabályból eredő – így különösen
kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak
érvényesítését.

13.14. Ha a
felek között fogyasztói jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem
tudnak, a vásárló a fogyasztóvédelmi hatósághoz, bírósághoz vagy a
békéltető testülethez fordulhat, a lentebb részletezett szabályok
alapján, ill. igénybe veheti az Európai Unió erre rendelt alternatív
vitarendezési platformját is.



14. Termékszavatosság



14.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél –
választása szerint – a fentebb meghatározott kellékszavatossági jogot vagy ha a
termék garanciális, akkor jótállást, vagy ún. termékszavatossági igényt
érvényesíthet (utóbbit a gyártóval szemben).

 

14.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba
miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti. 



14.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania. 



14.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 



14.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem
nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két
hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés
késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.  



14.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja.  



14.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és
forgalmazója. 

 

14.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
vagy

a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

14.9. A
gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.



16. Panaszügyintézés helye, módja

16.1 Az
Ügyfél panaszával első sorban a Szolgáltatóhoz kell hogy forduljon. Panaszait
írásban az alábbi címekre küldött levélben/e-mailben, szóban pedig az alábbi
telefonszámon teheti meg.

levélben: 2092 Budakeszi, Gerinc utca 24.

emailben: pagoda@pagodakarkoto.hu

telefonon: (+36) 70 557 55 57

munkanapon 10-15 óra között.

16.2
Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben
feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát,
hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést. A telefonon érkező
panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost,
illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. A vevő panaszáról jegzőkönyvet
veszünk fel. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra
vonatkozó rendelkezések szerint járunk el. Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon
belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben
válaszunkkal nem ért egyet, úgy lakóhelye szerint illetékes békéltető
testülethez, vagy járási hivatalhoz fordulhat panaszával (lentebb megadjuk az
elérhetőségeket).

16.3. Amennyiben
a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló belföldi fogyasztói
jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi
jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

a.) Panasztétel
a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben az Ügyfél fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye
szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását
követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
2017. január 1-jétől alapvetően átalakult a fogyasztóvédelem
intézményi rendszere, megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. A
fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet
szerint közigazgatási hatósági ügyekben a fővárosi és megyei kormányhivatal,
illetőleg a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A hivatalok elérhetőségeiről a
http://www.kormanyhivatal.hu/hu/ oldalon tájékozódhatnak.

b.)
Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével,
biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a
szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita
bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél
illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara
mellett működő békéltető testülethez Zala megyében. A Szolgáltató köteles a
Békéltető testületi eljárásokban részt venni, igénybe veszi a békéltető
testületi eljárást, együttműködési kötelezettség terheli abban, de
általános alávetést nem tett. Az elérhetőségről a www.bekeltetes.hu
oldalon is tájékozódhatnak.



Zala Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:​

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: 06-92-550-513

Email: ZMBEKELTETO@ZMKIK.HU

Web: http://www.bekelteteszala.hu/

Zala Megyei
Békéltető Testület elérhetőségei 2024 január 1-től:​

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217

Email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Web: https://gymsmkik.hu/bekeltetotestulet

c.) Online
adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a
fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat
elektronikusan rendezni tudják a https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show, illetve a http://ec.europa.eu/odr linken elérhető online platformon
keresztül beadott elektronikus panasz útján. 

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a
fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan
beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.

Magyarországon
a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy
szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő
közötti jogvitákban.

d.) Bírósági
eljárás: Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének
bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról
szóló 2016. évi CXXX.törvény rendelkezései szerint.

16.4
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés,
dokumentációt 5 évig megőrizzük.

17. Szerzői
jogok




17.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A
weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi
alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető
információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a
feljogosított felhasználója a Szolgáltató.



17.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett
szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen
formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatók vagy
tárolhatók.



17.3 Abban az esetben, ha a Pagoda karkötő webáruházban található tartalom,
vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül
elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek,
kérjük, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal az ügyfélszolgálaton! A
jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő
tartalmat, illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.

18.
Külföldről történő vásárlásra irányadó szabályok


 

Külföldi címre történő kiszállítás esetén fontos, hogy a rendelés megjegyzés
rovatában tüntesse fel, hogy hová szeretné csomagját kiszállítatni, amely
esetben egyedi árat tudunk megérdeklődni szállító partnereinktől.

 

Külföldi címre történő kiszállítás esetén nem lehetséges a termékcsomagot
utánvéttel kifizetni!

 

A szállítás a környező országok tekintetében általában 3-5 munkanap alatt
történik. A futár az első sikertelen kézbesítést követő napon újra megkísérli a
kiszállítást, ám ha ez másodszorra sem sikerül, visszakerül cégünkhöz a csomag.

19. Egyéb
feltételek

19.1 A
szolgáltató az irányadó jogszabályok által engedett mértékben kizárja
felelősségét azokért a károkért, amely a Pagoda karkötő webáruházhoz való
csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy
hogyan védheti meg a saját számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.
Egyedül a vásárló felelős a Pagoda karkötő webáruházához való
kapcsolódásáért.  Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis
maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes
hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a
webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő
vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az
Interneten küldött és fogadott adat elveszik.

19.2 A Pagoda
karkötő webáruház ezúton tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a
szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi
bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át,
kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a Pagoda karkötő
webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a
webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes
lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen
módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy
természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor
hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a webáruház Adatvédelmi
tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően jár el a webáruház
üzemeltetője.

19.3 A
szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges
vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék.

19.4 A
Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben módosítani.
Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép
hatályba, de semmiképp sem érinti a már létrejött szerződéseket, a már
leadott megrendeléseket (nincs tehát visszaható hatálya a módosításnak).

Budapest, 2024.06.01.

I. SZÁMÚ
MELLÉKLET


A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL SZÓLÓ
JOGSZABÁLYI TÁJÉKOZTATÁS

(az itt hivatkozott szöveg a 45/2014 kormányrendelet 3. sz.melléklete szerinti
szöveg)

 

1. Kellékszavatosság

Milyen
esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?


Vásárló a Moving World Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.

Milyen jogok
illetik meg Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?


Vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül
vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás
számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha
a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől
is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot.

Milyen
határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?


Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor
felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves
elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló már nem
érvényesítheti.

Kivel
szemben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?


Vásárló a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb
feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?


A teljesítéstől számított hat hónap, ill. egy év eltelte után már Vásárló
köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt. (ha kellékszavatosságra hivatkozik a fogyasztó).

 

2. Termékszavatosság

Milyen
esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával?


Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló - választása szerint - az 1. pontban
meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok
illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?


Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.

Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?


A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen
határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét?


Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.

Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?


Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a) terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy

- b) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy

- c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Fontos: ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3. Jótállás

Milyen
esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?


Hibás teljesítés esetén a Moving World Kft jelen szerződés, valamint a
vonatkozó 151/2003 Kormányrendelet alapján jótállásra köteles az órák és
ékszerek esetében..

Vásárlót milyen
jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?


Vásárló a Kormányrendelet szerint, eladási ár függvényében egy, kettő vagy
három év kötelező jótállásra jogosult, illetőleg a gyártó adhat egyes
termékekre gyártói jótállást is a gyártói jótállási nyilatkozatban foglaltak
szerint, ami a jótállási jegyet nem helyettesíti (utóbbit Szolgáltató köteles a
fogyasztónak biztosítani, de a gyártói jótállás létezését/tartalmát és az arról
kiállított gyártói jótállási nyilatkozatot Szolgáltató nem befolyásolhatja).

Mikor
mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?


A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont a Vásárlót a
jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól
függetlenül megilletik